3 Ekim 2015 Cumartesi

Türkiye'de oyun videoları ya da canlı yayınları!



Bu günkü üstünde konuşmak istediğim konuysa YouTube ve Twitch hakkında olacak sanırım.

Genellikle YouTube'da daha ergenliğe girmemiş 6-12 yaş arası dostlarımız var. Hah işte tamda bundan bahsetmek istiyorum ilk olarak.

Bu arkadaşlar genellikle her YouTube videosunun altına gidip "karşılıklı abone olalım" yazmaktan ileriye gidebilmiş değiller. Yahu. PSY - Gangnam Style videosu altına sen niye gidipte "kırşılıklı ıbıni ılılım" yazarsın ki? Hayır birincisi çektiğin videoda ego kasmaya çalışıp kendini rezil etmişsin. Daha niye bu rezaletini yüzlerce insana gösterme çabasındasın?

Tamam bende çekiyorum. Ve şuan gayet amatörüm bu konuda. Fakat ego kasmaya çalışıpta kendimi rezil etmiyorum. Ya da gidip her videonun altına reklam yapma çabasında da değilim. Ayrıca neden Türkiye dışında ki çoğu ülkede bu YouTube ve Stream işleri hobiden çıkıp mesleğe geçmişken Türkiye'de neden bu iş bu kadar kötü durumda?

Hemen açıklayayım bunu size..

Örneğin, bir kanal düşünün 500k abonesi bulunuyor. Herhangi bi arkadaş bu kanalı severek takip ediyor. Videolarını kaçırmadan izliyor falan böyle, sonra birisi çıkıp diyor ki "o kanala abone hilesi yaptılar" bu arkadaşta diyor ki "HİLE Mİ YAPMIŞLAR HEMEN TAKİP ETMEYİ BIRAKMALIYIM PİSLİKLER" yahu arkadaşım sen kanalı abone sayısı için mi takip ediyordun? Videolarını bu yüzden mi izliyordun? Ben bunu anlayamıyorum. Ek olarak Torrent kullanarak korsan oyun indiren kardeşlerimizde var. İşin garibi bunlarda video çekmeye çalışıyor.

Hatta öyle videolar izledim ki, adam Steam'de bulunmayan oyunu "Stiimden 30 TELEYE ALDIM" gibi bi cümleyle açıklamış. LAN OYUN STEAM'DE YOK HANGİ STEAM'DEN ALDIN SEN BU OYUNU?

Neyse sitem etmeden Twitch bölümüne geçeyim ben..

Eveet, tüm dünyada ünlü olan Twitch'e Türk dostlarımızda kayıtsız kalmıyorlar. Her bayan Streamer'ın kanalına girip bi 5-10 dakika izlerseniz "GARIIIII" ya da "MEME AAAAÇ" gibi konuşmaları görebilirsiniz. Şaka değil bunlar bir ara girip bakın derim.

Bazısı prim amaçlı olarak diğer "Türk" Streamer'lara sarkar. Ne bileyim işte şerefsizin teki falan diye saydırır. Bazısı kendini daha samimi gösterme amaçlı abartılı şekilde tepkiler verir.. Ne bileyim, kamera kıranı bile var. Bilgisayarını kamerasını kaç kere kırdığını saymadım. Canlı yayında ağlayanıda var bunların. Şuanda biraz trollüyor olabilirim. Ama bu canlı yayında ağlayan arkadaşlara söylenecek tek cümle şu; Ağlayacaksan oynamayalım kardeşim.

Son olarak şöyle toplayabilirim sanırım, Twitch ve YouTube'da Türkleri karalayanlar yine Türkler oldu. YouTube'a girip "Youtube Kavga" diye aratırsanız göreceksiniz zaten. Birde şu şekilde örnek vereyim, "youtube kavga" yazdığınız zaman Türk YouTuber'ların kavgalarına ulaşabiliyorsunuz. Fakat "youtube fight" diye arattığınız zaman daha çok filmler olsun, ne bileyim oyunlar ya da devlet büyüklerinin tartışmaları falan olsun sokak kavgaları gibi videolar çıkarken Türkçe arattığınız zaman direk karşınıza "Bilmem ne kişisi, bilmem ne kişisiyle kavga etti." çıkıyor. Bunları yapanlar yine biziz. Lütfen abi, video çekecekseniz adam gibi birlik beraberlik dostluk kardeşlik içinde çekin. Para için yapmadığınız maymunluk kalmadı ya.

(Şu yazı eğer dikkat çekerse sanırım küçük bi "ziyaret" düzenler bu anlattığım arkadaşlar, ne bileyim yazılarda ana-avrat küfür etmeler olsun ya da allah kitap saymalar falan. Çok denk geldim bunlara. Eğer gelipte buraya bana küfür ederseniz, teşekkür ederim. Çünkü burada anlattıklarım sizlersiniz. Gelip buraya "sadece" küfür ederseniz uygulamalı bir örnek olursunuz. :)"
Yorumları Göster

0 yorum