2 Ekim 2015 Cuma

Mars'ta yaşam var mı?

Bu yazacaklarım çok gizli bilgiler değil. Hemen şey etmeyin. Sadece bu konuyla ilgili düşüncelerim. "Merhaba!" yazımda da söylediğim gibi. Çok bir bilgim yok. Ama düşünebiliyorum en azından. :)




Neyse. Gelelim konumuza, Mars'ta yaşam var mı?

Evet, bana soracak olursanız Mars'ta yaşam var. Belki insanlar için yok. Fakat Dünya'da yaşayan bir çok canlı için yaşam olabilir. Daha dünya üzerinde bilmediğimiz binlerce hatta on binlerce canlı varken, uzayda yaşam olup olmadığını tahmin edebilmek biraz zor. İnsan için yaşam olacağını zannetmiyorum. Eğer varsa zaten bunu benden önce 51. Bölge çalışanları çoktan öğrenmiştir. NASA'nın bile bilmediği bilgilere sahip olduklarını düşünüyorum. Belki bu düşüncem gizemli bir bölge olduğu için biraz abartılı bir şekilde olabilir. Fakat 51. Bölgenin ne kadar abartıldığını hepimiz biliyoruz değil mi?

Ayrıca, bu konu üzerine yıllarını vermiş, yıllarca çalışmış birinden daha çok bilgiye sahip değilim. 17 yaşındayım bildiğiniz gibi. Ve 17 senelik hayatım boyunca Doğduğum günden beri bu konu üzerine çalışsam yinede Uzayla ilgilenen bilim adamları kadar bilgi sahibi olamayacağımı tüm hücrelerimle birlikte biliyorum. Uzaya pek bir merakım yoktur. Ama ilk okul fen bilgisini ele alarak düşünürsek Dünya'dan Mars'a herhangi bi canlının gönderilmesi bana soracak olursanız hata olur. Evrim teorisi hala kanıtlanmamış olsada, hala ortada çürütülememiş bir teori bulunuyor değil mi? Eğer bu teorinin küçükte olsa bir gerçeklik yönü varsa, Mars'a gönderilecek herhangi bir canlının burada ki havayı soluması, herhangi bir şeyin tadına bakması veya suyu içmeye kalkması evrim geçirme olasılığını düşündürüyor bana. Ve öyle küçük bir evrimde değil bu. Düşünün. Eğer kabataslak olarak bakarsak evrimin gündeminde "Maymundan İnsana Evrilme" var. Bunu ele alarak düşünürsek İnsandan neye evrileceğiz? gibi düşünmemiz gerekir. Eğer gerçekten insanların evrilme durumu varsa, sadece maymundan insana değil, insandan başka bir canlıyada evrilme durumu olmalı bana soracak olursanız. Ve bu evrilmenin çokta uzak olmadığını düşünüyorum. Bana göre ilk öncelik Mars'a canlı göndermek değil, Mars'ta bulunan suyun analiz edilmesi. Eğer analiz edilmeden herhangi bir canlı gönderirseniz -ki bu canlı insan dışından bir canlı olursa bunu yönlendirmeniz kat kat daha zor olur- bu suyu içtiği anda vücudunda farklı değişimler gözlenebilir.

Yazının başında da söylediğim gibi, bu yazının içerisinde hiç bir bilimsellik bulunmuyor. Yani bunların tamamını herhangi bir yerimden salladım olarak kabul edebiliriz. Doğruluk payını benim bilmem imkansız. Ama eminim ki bu şekilde düşünen tek kişi ben değilimdir. (Yani umarım tek değilimdir.)

Sizinde Mars'ta yaşam hakkında düşünceleriniz varsa aşağıda ki yorumlar kısmından benimle ve blogu takip edecek olan kişilerle paylaşın. Eğer düşüncelerinizi kendinize saklarsanız herhangi bir şeye varamayacağınızı da söylemek isterim. Ek olarak eğer tüm yazıyı okuduysanız ve aklınızdan geçen şey "saçmalama ya" gibi bir düşünceyse lütfen bununda sebebini yorumlar kısmında belirtin. :)
Yorumları Göster

1 yorum: